COLEGIUL
SILVIC BUCOVINA
CÂMPULUNG
MOLDOVENESC
PROGRAMAREA ȘEDINȚELOR
CU PĂRINȚII
AN ȘCOLAR 2013-2014
Sem I |
Nr ședință |
Perioada / Data |
Tematica ședințelor cu părinții |
Ședința 1 |
05 oct. 2013 (clasele a IX- a si a XII- a) Ora 10,00 |
1. Stabilirea reperelor organizatorice pentru comunicarea
diriginte-familie (prezentare,
întocmirea bazei de date cu adrese poștale, reședința/flotant, telefon
fix/mobil/serviciu, e-mail, telefon/e-mail școala si diriginte, orar, medic
de familie etc.) 2. Prezentarea
atribuțiilor comitetului de părinți al clasei 3. Alegerea
comitetului de părinți al clasei (președinte, 1 membru aspecte administrativ financiare,
1 membru - aspecte educative; numirea președintelui comitetului de părinți al
clasei ca delegat al comitetului de părinți al clasei; numirea unuia dintre
membri ca delegat al comitetului de părinți al clasei (în cazul absenței
motivate a președintelui) 4. Prezentarea
normelor din R.OI
(în special capitolele Părinții,
Evaluarea, Drepturile elevilor, Îndatoririle elevilor, Recompensarea elevilor, Sancțiuni aplicate
elevilor) și particularizări /
întăriri ale normelor stipulate în ROI: - interzicerea fumatului, consumului
de alcool, droguri în școală si riscurile privind consumul acestor substanțe;
obligația de a purta la vedere ecusonul școlar pe perioada programului; plata
daunelor rezultate în urma deteriorării / distrugerii bunurilor colegiului;
interzicerea aducerii de persoane străine pe perioada programului școlar) 5. Prezentarea
normelor interne ale căminului colegiului (pentru părinții elevilor ce beneficiază de aceste
servicii) 6. Oferirea de
informații privind structura anului școlar (accent pe: delimitarea semestrelor școlare și
stagiile de practică dacă este cazul) 7. Oferirea de informații
referitoare la:
profesorii noi ce predau la clasa, orarul clasei, rechizitele/ manualele pe
care trebuie sa si le achiziționeze (în măsura informațiilor deținute de la
colegii profesori ce predau la clasa), obligativitatea purtarii uniformelor
si insemnelor scolii, relația dintre nota de la purtare și promovarea
școlară (scăderea notei la purtare cu
un punct pentru fiecare 10 absențe nemotivate / scăderea notei la purtare
pentru încălcarea îndatoririlor elevilor, conform R.O.I., putând duce la: - repetenție (scăderea
notei la purtare pt. încălcarea îndatoririlor elevilor din R.I / pt. absențe)
pentru elevii din învățământul obligatoriu - repetenție (scăderea
notei la purtare pt. încălcarea îndatoririlor elevilor din R.I) pentru elevii
din învățământul postobligatoriu - exmatriculare
(preaviz- la 20 de abs./an; exmatriculare - la 40 de abs./an) pentru elevii
din învățământul postobligatoriu. 8. Prezentarea
măsurilor de securitate adoptate de școală pe perioada / în afara programului școlar:
interzicerea părăsirii școlii pe durata pauzelor mici; obligația de a purta
la vedere ecusonul școlar; monitorizarea video a spațiului școlar. 9. Pregătirea riguroasă a examenului de bacalaureat (studiu individual, consultații,
simulări probe, monitorizarea permanenta a nivelului de pregătire al elevilor
- condiție esențiala pentru înscrierea in bacalaureat) 10. Anunțarea
programului săptămânal de consultații cu
părinții; 11. Aplicarea unui chestionar pentru părinți necesar obținerii de informații
relevante pentru: completarea catalogului, completarea fiselor
psihopedagogice etc. (obligatoriu la cls. a IX-a și la clasele cu diriginți
noi) 12. Semnarea
acordurilor cadru de parteneriat pentru educație școală / familie / elev (obligatoriu la cls. a IX-a) se vor
dezbate obligațiile părinților conform acordului de parteneriat; 13. Aducerea la
cunoștință a
eventualelor evenimente, activități școlare și extrașcolare ce pot avea loc
și în care elevii clasei se pot implica de-a lungul anului școlar. 14. Sugestii /
probleme ridicate de părinți |
|
05 oct.2013 ora 11.00 Ședința Adunării Generale a
Părinților |
1. Prezentarea
atribuțiilor Consiliului
Reprezentativ al părinților, Alegerea Comitetului Reprezentativ al Părinților
pe școală 2. Desemnarea
reprezentanților Comitetului Reprezentativ al Părinților ca delegați oficiali în structurile
decizionale ale unității de învățământ CEAC și Consiliul de administrație;
desemnarea unui membru al Comitetului Reprezentativ al Părinților pe școală
ca delegat oficial în structurile Comitetului Reprezentativ al Părinților pe
școală, în cazul absenței motivate a Președintelui. 3. Prezentarea
raportului managerial al anul școlar trecut 4. Discutarea planului
managerial 2013-2014 și completarea acestuia cu cele mai importante obiective/ propuneri
/soluții venite din partea părinților |
||
Ședința 2: |
15 decembrie 2013, ora 10:00 - ședințe la nivelul fiecărei clase |
1. Prezentarea
situației școlare și disciplinare (note, absențe, eventuale scăderi ale notei la purtare
cauzate de încălcări ale R.O.I. etc.) pentru
fiecare elev din clasă Dezbaterea unor probleme de interes și a soluțiilor posibile
la nivel de clasă / școală: - acte de indisciplină: agresiune
fizică, vulgaritate verbală / vestimentară, distrugerea bunurilor școlii,
aducerea de persoane străine în școală, consumul de băuturi alcoolice /tutun
etc. - absenteism școlar / chiul în masă
/ abandon școlar - măsurile de securitate luate de
școală (interzicerea părăsirii școlii pe durata pauzelor mici; obligația de a
purta la vedere ecusonul școlar; monitorizarea video a spațiului școlar) - masuri ameliorative pentru elevii cu rezultate slabe la
învățătură și măsuri pentru dezvoltarea performantelor elevilor - măsuri educative pentru creșterea
coeziunii sociale la nivel de clasă etc. 2. Aducerea la
cunoștință a evenimentelor, activităților școlare și extrașcolare ce au avut loc și în
care elevii clasei s-au implicat / au obținut rezultate deosebite 3. Aducerea la
cunoștință a evenimentelor, activităților școlare și extrașcolare ce vor avea loc și
în care elevii clasei se pot implica până la finalul anului școlar. 4. Prelucrarea
metodologiei de continuare a studiilor în învățământul postobligatoriu (pentru clasa
a X-a liceu) 5. Prelucrarea
metodologiei de Bacalaureat 2014 (pentru clasele terminale) 6. Prelucrarea
metodologiei
examenului de obținere a certificatului de competențe profesionale (pentru
clasele terminale) 7. Discutarea
aspectelor administrativ - financiare privind emiterea actelor de studii 8. Discutarea
aspectelor administrativ financiare și educative privind organizarea și desfășurarea cursului
festiv și a balului absolvenților (pentru clasele terminale) 9. Aplicarea unui
scenariu didactic |
|
Sem II |
Ședința 3 |
23 feb. 2014 Ora 10,00 (ședințe la nivelul fiecărei clase) |
1.
Prezentarea situației școlare și
disciplinare pentru semestrul I (note, absențe, eventuale scăderi ale notei la purtare
cauzate de încălcări ale R.I etc.) pentru
fiecare elev din clasă Dezbaterea unor probleme de interes
și a soluțiilor posibile la nivel de clasă / școală: -
acte de indisciplină: agresiune fizică, vulgaritate verbală /
vestimentară, distrugerea bunurilor școlii, aducerea de persoane străine în
școală, consumul de băuturi alcoolice /tutun etc. -
absenteism școlar / chiul în masă / abandon școlar -
măsurile de securitate luate de școală (interzicerea părăsirii școlii pe
durata pauzelor mici; obligația de a purta uniforma si la vedere ecusonul
școlar; monitorizarea video a spațiului școlar) -
masuri ameliorative pentru elevii cu rezultate slabe la învățătură și măsuri pentru dezvoltarea
performanțelor elevilor -
măsuri educative pentru creșterea coeziunii sociale la nivel de clasă
etc. 2.
Implicarea părinților în atragerea
de fonduri către
Asociația Părinților de la Colegiul Silvic Câmpulung Moldovenesc, prin
direcționarea a 2% din impozitul pe anul 2010 către asociație (pentru
părinții care nu au donat incă 2% din impozitul pe 2013) Notă: fondurile astfel obținute vor fi folosite în exclusivitate pentru facilități
acordate elevilor cu rezultate bune la învățătură, implicați în activități de
voluntariat, sau cu dificultăți, precum și pentru finanțarea unor proiecte
educative. 3. Aducerea la cunoștință a evenimentelor, activităților școlare și extrașcolare ce au avut
loc și în care elevii clasei s-au implicat / au obținut rezultate deosebite 4. Aducerea la cunoștință a evenimentelor, activităților școlare și extrașcolare ce vor avea
loc și în care elevii clasei se pot implica până la finalul anului școlar. 5. Prelucrarea metodologiei de continuare a studiilor în învățământul postobligatoriu (valabil
pentru clasa a X-a liceu, 6. Prelucrarea metodologiei de Bacalaureat 2014 (pentru clasele terminale) 7. Prelucrarea metodologiei examenului de obținere a certificatului de competențe
profesionale 8. Prelucrarea metodologiei examenului de atestat (pentru clasa a XII-a) 9. Discutarea aspectelor administrativ - financiare privind emiterea actelor de studii
(pentru clasele terminale) |
Ședința 4: |
13 apr.2014, ora 10:00 - ședințe la nivelul fiecărei clase |
1. Prezentarea
situației școlare și disciplinare la sfârșitul semestrului II și a anului școlar (situații de
corigență, note, absențe, eventuale scăderi ale notei la purtare cauzate de
încălcări ale R.I etc.) pentru fiecare
elev din clasă Dezbaterea unor probleme de interes
și a soluțiilor posibile la nivel de clasă / școală: - acte de indisciplină: agresiune
fizică, vulgaritate verbală / vestimentară, distrugerea bunurilor școlii,
aducerea de persoane străine în școală, consumul de băuturi alcoolice /tutun
etc. - absenteism școlar / chiul în masă
/ abandon școlar - măsurile de securitate luate de
școală (interzicerea părăsirii școlii pe durata pauzelor mici; obligația de a
purta la vedere ecusonul școlar; monitorizarea video a spațiului școlar) și
prezentarea planului de măsuri suplimentare privind securitatea elevilor,
propus pentru anul școlar următor. - măsuri ameliorative pentru elevii aflați în situația de corigență
și propunerea de masuri pentru dezvoltarea performantelor elevilor în anul
școlar următor 2. Aducerea la
cunoștință a evenimentelor, activităților școlare și extrașcolare ce au avut loc și în
care elevii clasei s-au implicat / au obținut rezultate deosebite 3. Aducerea la
cunoștință a evenimente, activități școlare și extrașcolare ce vor avea loc și în care elevii
clasei se pot implica de-a lungul anului școlar. 4. Discutarea
aspectelor concrete, particularizate pe fiecare elev, privind continuarea studiilor în
învățământului obligatoriu (pentru clasele din învățământului obligatoriu
IX/X) 5. Discutarea
aspectelor concrete, particularizate pe fiecare elev, privind pregătirea pentru bacalaureat,
a rezultatelor de la simulări și propunerea de măsuri care să vizeze
îmbunătățirea situației și creșterea procentului de promovabilitate la
bacalaureat (pentru clasele terminale) Notă Fiecare diriginte va
prezenta calendarul desfășurării examenelor de certificare a competențelor
profesionale, respectiv bacalaureat. 6. Discutarea
aspectelor concrete, particularizate pe fiecare elev, privind pregătirea pentru examenul de
obținere a certificatului de competențe profesionale 7. Discutarea
aspectelor administrativ-financiare privind emiterea actelor de studii (pentru clasele
terminale); prezentarea situației colectării fondurilor necesare pentru acte
de studii. 8. Aplicarea unui chestionar privind gradul de satisfacție al părinților
referitor la serviciile oferite de școală.(chestionarele vor fi aplicate unui
eșantion de 4 părinți pe clasă) Notă Chestionarele sunt
individuale și vor fi predate împreună cu procesul verbal al ședinței.
Interpretările calitative și cantitative privind rezultatele chestionarului
de feed-back aplicat părinților vor fi prezentate în prima ședință din anul
următor. |
|
13 apr. 2014 ora 11:00 - ședința Adunării Generale a
Părinților |
1. Dezbateri privind
eficiența utilizării fondului comitetului de părinți pe școală, în vederea susținerii calității
educației la nivelul colegiului 2. Prelucrarea metodologiei de
continuare a studiilor în învățământul postobligatoriu (valabil pentru clasa a X-a liceu) 3. Prelucrarea metodologiei de
Bacalaureat 2014 (pentru
clasele terminale) 4. Prelucrarea metodologiei
examenului de obținere a certificatului de competențe profesionale 5. Prelucrarea metodologiei
examenului de atestat (pentru clasa a XII-a) 6. Prezentarea interpretărilor calitative
și cantitative privind rezultatele chestionarului de feed-back aplicat
părinților elevilor colegiului 7. Propunerea de
investiții programe / activități educative de către părinți, pentru anul
școlar următor |
Director,
Consilier educativ,
dr. ing. Cuciurean Cristian prof. Debren Violeta